wtorek, 5 maja 2020

Wesoła matematyka.

Dzień dobry wszystkim.

Na początek rozruszajmy nasze ciało do piosenki: Deszczyk pada z pokazywaniem
Deszczyk pada, deszczyk pada -  ręce z góry na dól naśladują deszcz
Wieje silny wiatr  -  wymachy rąk u góry nad głową
Deszczyk pada, deszczyk pada
Wieje silny wiatr
Błyskawica grzmot Błyskawica grzmot - tupnięcie nogą, uderzenie w ręce 
A na niebie kolorowa tęcza- ręce wznoszą się dookoła ciała
Błyskawica grzmot Błyskawica grzmot
A na niebie kolorowa tęcza

Wiosenne chmury – zabawa oddechowa. Dzieci rozganiają ciemne chmury , nabierają powietrza nosem i wypuszczają ustami . Powtarzamy kilka razy.


Czym różnią się książki?”- zabawa dydaktyczna
Proszę, poszukajcie w domu książeczek i połóżcie je na stolik, krzesło przed sobą,

- Czy wszystkie książki są takie same?
- Jakiej wielkości mogą być książki?
- Proszę wskazać jakąś dużą/ małą książkę.
- Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?
- Proszę wskazać książkę, która jest gruba/cienka?
- Czy wszystkie książki mają taki sam kolor?
- Wskażcie jakąś książkę i powiedzcie, w jakim jest kolorze?
                      

Liczymy
Można i tak się bawić. 

Śpiewające Brzdące - Jeden, dwa i trzy

1,2 i 3, Mama, tata śpi 
4,5 i 6 Ja chciałbym coś zjeść 
7,8 9,10 Kosz owoców dziadek niesie! 
Zaraz wszystkie zjem! Zaraz wszystkie zjem!

 Ref. Ja cyferki znam, Liczyć umiem sam. 
Mogę zliczyć u biedronki,
 Na skrzydełkach czarne kropki, 
Ja cyferki znam, Liczyć umiem sam.
,, Ułóż kolorowe książki- koła  tak jak na rysunku"-  Wycinanie i układanie według wzoru.
Ułóż koła w takiej samej kolejności jak na ilustracji.


Na koniec dla chętnych
Trzy zabawy z nakrętkami - odrobina małej motoryki oraz ćwiczenie cierpliwości ale przede wszystkim dobra zabawa :)