poniedziałek, 25 maja 2020

Moja rodzina.


Witam wszystkich.
Słuchaj i zgadnij kto jest członkiem rodziny, oraz co rodzina lubi



\
Poradziliście sobie z zadaniami? 
To o kim będziemy rozmawiać przez najbliższe dni?
Jeśli są obok: twoja kochana mamusia i tatuś to wysłuchajcie razem tej piosenki i mocno ich przytul. 

ZoZi - Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!



Prezentacja utworu "Moja rodzina"

Moja rodzina
to ja, mama, tata.
Mam też siostrę Alę
i młodszego brata.
Siostra jest wysoka,
czarne włosy ma,
a braciszek mały
skończył latka dwa.

Wspólne zabawy,
wspólne spacery.
Zimą na narty
latem rowery.
Czas wolny zawsze
razem spędzamy,
bardzo się mocno
wszyscy kochamy.


Rozmowa na temat wiersza.

- o czym był utwór?

- co to znaczy "rodzina"?

- z ilu osób składa się twoja rodzina?
- jakie imiona noszą twoi rodzice, rodzeństwo, dziadkowie?


Zabawy słowne - kończenie zdań
Mama i tata to twoi... (rodzice)
Problem to niezwykle łatwy: kim jest dla ciebie tata twojego taty? (dziadek)
Jak nazywamy mamę twojego taty? (babcia)
Zagadka to trudna - ale my odpowiedź znany - kim jest dla mnie mama mojej mamy ? (babcia)

Zabawa ruchowa "Skaczą wysoko dzieci", których:
- mama ma niebieskie oczy
- tata nosi okulary
- mama piecze ciasta
- tata czyta bajki na dobranoc
- mama ma długie włosy
- tata ma wąsy

Dla chętnych dzieci, które jeszcze mają ochotę zapraszam do obejrzenia  6 minutowego filmu. 

Posłuchaj uważnie relacji Ani i przedstaw swoją rodzinę.
Czy potrafisz odpowiedzieć na proponowany zestaw pytań? Przekonaj się i podejmij wyzwanie.

                                        

                                                               Do jutra, do widzenia.