poniedziałek, 1 czerwca 2020

Wszystkie dzieci nasze są.



Posłuchajcie wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać. 
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
Tak się tu w wierszu poukładały, prawa dla dzieci na całym świecie,










Rozmowa na temat wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego
- Co to są prawa ?
- Kto ma swoje prawa ?
- Jakie prawa mają dzieci ?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci ?
- Jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze ?
Czy wiecie czego potrzebują dzieci na całym świecie? Wszystkie dzieci pragną miłości i radości

 Zatańczcie do piosenki: Jesteśmy dziećmi
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

ref. Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.





Miłego i radosnego dnia.