sobota, 13 września 2014

Nasze Przedszkole- tego się uczymy.

Teksty  piosnek, rymowanek,  które już znamy i wytrwale się ich uczymy.


Jestem sobie przedszkolaczek,                                         
Nie grymaszę i nie  płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.                                    

Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej

Bo kolegów dobrych mam,               
  Ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby                        ,

Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam.
                                               

Tu mam ręce, tu mam nogi,
a po środku brzuszek,
tu mam głowę, a na głowie
z obu stron mam uszy.
ref. Moje ręce klaszczą ładnie -klaś...klaś
nogi tańczą raz i dwa, raz i dwa,
w głowie mam pomysłów mnóstwo ho...ho...
buzia śpiewa tralala...tralala. 


W leśniczówce za lasem,
Spoglądając przez okno,
szmer usłyszał leśniczy
zajączek puka w drzwi     Puk, puk
o, o pomóż mi,
bo mnie zbójnik zastrzeli,Pif, paf
choć zajączku tu do mnie
ja ciebie obronię.





Gimnastyka poranna do wiersza :  „Koło małe,  koło duże”
Koło małe,  koło duże, głowa prosto, ręce w górze,
skłoń się w prawo potem w lewo, tak się chwieje leśne drzewo.
Widzisz łączkę tam na łące skaczą żabki i zające.
Skryj się żabko skryj się w wodzie bo po łączce bociek brodzie
chodzi szuka w tataraku a po żabce ani smaku.
Więc poleciał w górę bociek i skrzydłami macha w locie.
Już skończyła się zabawa maszerujmy lewa prawa
już nie jestem żabką ptakiem tylko dzielnym przedszkolakiem.

Poznajemy zasady dbania o czystość naszych rąk: po zabawie , po wyjściu z toalety, po zabawach na terenie ogrodu.

„Czyste ręce” - wiersz

Dziś od rana plusk w łazience,                           
To maluchy myją ręce:                                    
Najpierw w wodzie opłukują,               
  Potem mydłem nasmarują.

Znowu woda- istny cud!
W umywalkę- puk, puk, puk.
Jeszcze tylko kran zakręcę-
I już mamy czyste ręce!


Myj ręce- piosenka
Jeśli chcesz zdrowym być
musisz często ręce myć
Ręcznik mydło są w łazience
po zabawie umyj ręce.

Kapu kap mówi kran
dużo wody w sobie mam
A szczoteczka aż się jeży
umyj ręce jak należy.

Jakiś czar jakiś cud
z rączek zniknął cały brud
Mama woła- chodź kochanie
pyszny deser dziś dostaniesz.



Nasze zabawy plastyczne
Projektujemy papierowe ręczniki.












Po ciężkiej pracy idziemy na drugie śniadanie.






Czas na odpoczynek relaksacyjny przy muzyce.